Camelpark SEO központ

Keresőoldal-pszichológia

webhostingBár a keresőoptimalizálás segítségével végső soron az interneten kószálókat, azon belül is a mondanivalónk vagy termékeink iránt potenciálisan érdeklődőket igyekszünk megtalálni weblapjainkkal, technikailag a célközönségünket mégis a keresőoldalak jelentik - vagyis amit felhelyezünk a hálóra, azt első körben számukra kell "eladnunk". Ahhoz azonban, hogy a keresőoldal "megvegye", amit kínálunk (vagyis a fontos és értékes kulcsszavakra az elsők között jelenítse meg oldalainkat), ugyanúgy, mint a marketingben mindenhol, ismernünk kell ennek a speciális célközönségnek a lelkivilágát, a céljait és gondolkodásmódját.

A keresőoldal céljai lényegében a mögötte álló cég céljai, melyek közül a legalapvetőbb, hogy színvonalas keresési eredményeket szolgáltasson az interneten keresők számára.

Ezért igyekszik a keresőoldal minden egyes keresés­re a legrelevánsabb, vagyis a leginkább témába vágó, legtartalmasabb és legszínvonalasabb oldalakat felhozni az első helyeken!

Itt jelenhet meg a keresőoldal és a honlap­tulajdonos közötti érdekellentét: utóbbi ugyanis nem a legrelevánsabb oldalt akarja az elsõ helyen látni, hanem a sajátját. A kettő persze egybeeshet, de az alapvető célok mégis eltérőek.

A fentiekből következik a keresőoptimalizálás és a keresőoldalak folyamatos macska-egér játéka: az egyik újabb és újabb módszereket dolgoz ki a jó helyezés érdekében (de legalábbis folyamatosan finomítja a már alkalmazott eszközöket), a másik újabb és újabb módszereket dolgoz ki a "trükközés" kordában tartására.
A fentiek nem azt jelentik, hogy a keresőmarketing e formája eleve valamifajta piszkos manipuláció (legalábbis nem jobban, mint a marketing bármely más területe :-)), egyszerűen csak különbséget kell tenni az egyes eszközök között - melyek a nyilvánvaló csalástól a kifejezetten hasznos és a keresőoldalak számára is elfogadható jobbításokig terjednek.

forrás: http://keresomarketing.fpn.hu