Camelpark SEO központ

7. Linképítés - a gyakorlatban

Backlink stratégiaBacklink építési tippek, vagyis hogyan szerezzünk kis-, közepes- és nagyértékû linkeket az oldalunkra.

Nyílvánvalóan azoknak a weblapoknak van esélye komolyabb backlink rendszer elérésére, amelyek ténylegesen hordoznak értéket, tehát a tartalom valóban egyedi és hasznos mások számára.

A HD Sentinel weblap ilyen, saját fejlesztésű különleges és értékes technológiát kínál, tehát minden esélye megvan arra, hogy értékes linkeket szerezzen.


1 Az első és legegyszerűbb módja a linképítésnek a katalógusokba való regisztráció.
Temérdek belföldi katalógus vár arra, hogy regisztrálj benne.
(Köszönet Longhandnek a katalógus-listákért!)
- A katalógus regisztrációt kezd azzal, hogy megkeresed a weboldalad profilját legjobban lefedõ kategóriát, és megnézed a Google Toolbar segítségével annak PageRank-jét. Amennyiben az nem indexelt (szürke a PR sáv), vagy PR0, szerintem állj is tovább, nem éri meg a regisztrációval bíbelődni.

2 Közben eltelt két hét és rájöttem, hogy a linképítésről már született időközben két cikk két SEO gurutól: Longhand linképítés és a még részletesebb, talán még kiemelkedőbb munka: Merras linképítés blog.


Tehát érdemesbb inkább a különleges linképítési ötletekkel foglalkoznom. A legnagyobb dobás egyértelműen az, ha eléred: az emberek maguktól linkeljenek a weblapodra, vagy annak egy oldalára.

Alapvetően a következő dolgokra vevők a látogatók (mind-mind kizárólag ingyenesen!!!):
Checkmark letölthetõ anyagok, dokumentumok, kalkulációk, leírások
Checkmark online használható eszközök, ha valami hasznosat mutatnak, számítanak, analizálnak
Checkmark kifejezetten hasznos, vagy kiemelkedően érdekes blogok
Checkmark különleges video tartalmak, pl. oktató videók, podcastok. (De a "sima" YouTube beillesztéseket komolytalannak tartom.)

Ha ilyen tartalommal rendelkezel, sokkal nagyobb esélyed van organikus (magától) linkek szerzésére. Gondolkozz!!! Mi az amit te és csak te tudsz nyújtani a látogatóknak? Mi az, ami megkülönbözteti a weblapodat az átlagos lapoktól, gyakran webszeméttől?

SEO ShoemakerHa az Átlagcipőgyár Kft.-nek van weblapja és az Egyedicipő Szövetkezet, amelynek ugyanaz a tevékenységi köre létrehoz magának egy hasonló, átlagos weblapot - annak nem sok értelme van a kontakt információn kívül és senki sem fogja linkelni. De ha az Egyedicipő letölthetővé teszi friss katalógusait és árlistáit, online nyeremény játékokat hírdet, blogot indít mulatságos vevõkrõl, és vicces gyártási történetekről, nap mint nap pikáns képeket tesz fel az oldalára (persze a saját gyártású lábbelit hordó lányokról), akkor sokkal nagyobb az esélye a kiemelkedésre. Online kalkulátort csináltathat, amely a világ összes cipőméretét képes átváltani keresztül-kasul és meghírdetheti a "Tervezd meg a saját cipődet a neten" egyedülálló akcióját - akkor (mivel ilyen még nincs és nem is volt) az emberek elkezdenek beszélni róla és előbb utóbb meglinkelik a lapot.
Persze most mindegy milyen céget szedtem elõ példaként, a lényeg az egyéni, meghökkentő, újszerű tartalom, vagy funkció. És magától lesznek linkjeid!!!

Ráadásul a folyamat öngerjesztő! Ha "megindult" a lapod és néhányan meglinkelték, előbb-utóbb menthetetlenül növekedni fog a Google PageRank-ed. Igérj visszalinket a "Legfontosabb partnereink" oldaladról, amely hasonlóan már értékelhető PR-rel rendelkezik és még egyszerűbbé válik a linkszerzés! Megindulni nehéz, de légy türelmes és ami még fontosabb: KREATÍV!