Camelpark SEO központ

6. Linképítés - általában

Link buildingLink building - azaz linkelési stratégia.

Két jelentõs célt szolgál a linképítés: látogatók számának növelése és keresõ pozíció javítás.
Mindkettõ csak akkor valósulhat meg, ha minõségi és releváns, nagyértékû oldalakról (is) szerzünk linkeket. Nem minden link azonos, valójában óriási különbség lehet - és van is - a bejövõ linkek között.

Alapelv: Az effekív linkelési stratégia nem azt jelenti, hogy szerezzünk annyi linket, amennyit csak lehet! Helyette olyan linkekre fordítsd az energiád, amely potenciális érdeklõdõ látogatókat is hozhatnak!


Mi számít nagy értékû linknek:
  • Magas PageRank (PR4+) oldalról jövõ link, amennyiben nincs temérdek link az adott oldalon (lehetõleg kevesebb mint 40-50).
  • Nagyértékû (PR6+) releváns domainról való link, pl. Joomla.org al-oldalról egy Joomlával foglalkozó kisebb helyi weblapra.
  • Releváns környezetben, pl. egy témábavágó cikkben, leírásban szereplõ link az adott oldalra.
  • Önállóan létrejövõ (organikus) linkek - valaki ajánlja valakinek, vagy mindenkinek a weblapot, mert valami miatt tényleg hasznosnak tartja.
  • Dmoz.org, vagy más erõs, TOP katalógusban való megjelenés
Közepes értékû linkek:
  • Nagyobb értékû és/vagy specializálódott katalógus link. Pl. ez a SEO katalógus ilyen. Az átlagos kis katalógusok nem hordoznak komolyabb értéket, Dunát lehet rekeszteni az újabb és még újabb katalógusokkal. Nem állítom, hogy értéktelen, de állítom, hogy egy releváns katalógusban szerepelni sokkal nagyobb súllyal esik a latba.
  • Katalógusok, melyek nem kérnek visszalinket (reciprocal link)
  • ...lap.hu linkek: nem annyira linkerõsség, mint látogatók számának növelése miatt fontos és hasznos. Keresd meg a releváns ...lap.hu oldalakat és regisztrálj. Biztosan hoz majd látogatókat.
  • Technorati, del.icio.us, digg, furl és egyéb "tag-elõ" (címkézõ) szociális könyvjelzõ oldalak. Inkább látogató növelés miatt számítanak, mint PR szempontból.
Majdnem értéktelen linkek:
  • Friss, kis értékû (PR1-2) katalógusok al-al-oldalai.
  • Apróhirdetésekbe csempészett linkek (SPAM!)
  • Fórum- és blogbejegyzések linkjei, "aláírás" linkek (általában "nofollow")
  • Linkfarmok linkjei: egy-egy oldalon több száz link, gyakorlatilag nem ad át PR-t.
  • Amatõr, privát oldalak banner-rengetege. Mindenki cserél mindenkivel bannert és kialakul a banner-erdõ. Többet ront egy oldalon, mint javít, mert nagyon sok PR "kiáramlik" az oldalról, ráadásul nem-professzionális kinézetet biztosít.
Kimondottan káros linkek:
  • Black Hat SEO linkek, vagyis tiltott linkelés: láthatatlanná tett linkek, kulcsszó SPAM-melt linkek
  • Rossz környezetbõl származó linkek, ha vissza is linkeked õket: por-nó, war-ez, SPAM- és vírust terjesztõ oldalak.
  • Nyílvánvalóan fizetett, "szponzorált" linkek. (Mellette instrukciók, hogy mennyibe kerül és hogyan kerülhet oda a tiéd is...) A Google mostanában szélmalomharcba kezdett a fizetett linkek ellen, a legutolsó PR frissítés során sok-sok nagyértékû weblap PageRank értékét csökkentette látványosan fizetett linkek eladása miatt. Nem azt mondom, hogy ne vásárolj linket, hanem azt mondom, hogy ha már mindenképp szükségét érzed ennek a befeketetésnek, akkor gondoskodj arról, hogy a linked semmiképpen se tûnjön fizetett linknek... A létrehozott új link kerüljön lehetõleg "természetes" környezetbe.
A következõ részben gyakorlati linkelési tippek következnek!