A SEO három fő lépése
 Kulcsszó választás fontossága
 Célja, hogy a honlapunk szempontjából legfontosabb kulcsszavakat megtaláljuk
 Legfeljebb 5-10 kulcsszót válasszunk ki, amire optimalizálni akarunk – ne több százat. A kevesebb több!
 A cél az, hogy azokat válasszuk ki, amikre van megfelelõ mértékû kereslet, DE nincs túl nagy konkurencia, vagy a top10-es konkurencia gyengén optimalizált lapokkal van jelen.
 Magyar piacon a Google AdWords Keyword Selection Tool alkalmazható.
 Domain név választás szempontjai
 Egyáltalán nem mindegy, milyen domain-re próbálunk optimalizálni!
 Magyar oldalnál .hu domaint válasszunk
 Multilanguage siteoknál a legcélszerűbb, ha minden nyelvnek saját domainje van, a megfelelő végződéssel
 A domain az adott nyelven tartalmazza a kulcsszót! Ne cégnevet vagy valami fantázianevet erőltessünk.
 Magyar oldal esetében magyar tárhelyszolgáltatót válasszunk.
 Mert a tartalom számít!
 Bármiféle SEO technika alapja az, hogy legyen megfelelő tartalmunk
 Legyen rendszeresen új tartalom az oldalon – a látogatók és a keresők is azt szeretik
 Legyen jó az a tartalom – a rossz tartalmon semmilyen SEO technika nem segít
 A belsõ optimalizálás alapja, hogy van tartalom, amit tudunk optimalizálni
 Duplikált tartalom
 Minden új Joomla install közös problémája az, hogy alapból duplikált tartalmat mutat a keresők felé
 Ugyanis egy új Joomla oldal elérhető http://www.domainem.hu, illetve http://domainem.hu változatban is!
 Sok-sok évvel ezelõtt kedvelt „feketekalapos” technika volt a tartalmak többszörözése
 A duplikált tartalom rontja a keresőkben elért helyezésünket – ügyeljünk rá, hogy mások ne lopják a mi tartalmunkat.
 Lépések a tartalom duplázás ellen
 Nem a Joomla beállításaiban, hanem azon kívül szüntethet meg a probléma
 Használjuk a .htaccess filet! Az alábbi sort kell beilleszteni:
Google Webmaster Tools
 Kiválaszthatjuk benne, hogy a www, vagy az anélküli változatot akarjuk-e használni – legyen összhangban a választás az elõbbi .htaccess beállítással.
 Sok egyéb miatt is „kötelező” lépés regisztrálni a Google Webmaster Tools-ba Sitemap
 Oldalstatisztikák a Google botok „szemével”
 Google Analytics
 Valamilyen webanalitika kliensre szükségünk lesz – például a Google Analytics-re. Egy jó rendszer nem csak a látogatások, és az oldalletöltések számát mondja meg, hanem:
 
 Milyen keresőből milyen kulcsszavakra jöttek a látogatók
 Milyen honlapokról kattintottak át
 Egyéb statisztikák: böngésző, flash verzió, op.rendszer, etc.
 Analytics visszajelzést tud adni a menüink felépítéséről: hova mennyien kattintottak
 Design vs. SEO
 Felejtsük el a csili-vili flash elemeket, flash nyitólapokat
 Statisztikailag több látogató elkattint az oldalról, ha flash nyitóoldalt lát – látogatóvesztéssel jár
 Lassítja az oldalt, és a látogató gépét is
 A keresõrobotok nem bírják feldolgozni a flash és javascript elemeket – egy ilyen site az õ szemükben NULLA tartalommal bír!
 META elemek használata
 A Google nem nagyon veszi figyelembe a META tageket, de ettõl függetlenül nem árt ügyelni rájuk
 A Global Configurationben állítsuk be az oldalra jellemzõ META Descriptiont, illetve META Keywordsöt Keywordsbõl max. 3-5 darabot használjunk – ezek ugyanis az összes lapon meg fognak jelenni
 A Description legyen informatív, 1-2 mondatból álló leírás – ha jó, akkor ez fog megjelenni a Google találati listájában. 
 META elemek használata
 Nem vagyok híve az automatikus META adat kitöltõ komponenseknek
 Vedd a fáradságot arra, hogy minden contenthez saját descriptiont és keywords listát írsz
 A Google ugyan nem veszi figyelembe a META keywords mezõt, de sok egyéb keresõ igen.
 Ne használjunk olyan SEO komponenst, ami kitörli a META Content Generator részt – ez a Joomla ToS megsértése.
 Robots.txt beállítása
 A robots.txt megmondja a keresõknek, hogy mit indexelhetnek, és mit nem
 A Joomla alap robots.txt filejából töröljük ki a /images sort 
 Ellenben írjuk bele az index2.php sort. Ha használjuk a nyomtatás vagy a pdf ikonokat, akkor az tartalomduplázáshoz vezethet.
 Írjunk bele minden olyan komponenst, ami végtelen oldalt generál – pl. ExtCalendar
 A szövegformázás kulcsfontosságú
 A keresõrobotok a honlapon talált szöveges információt bírják feldolgozni
 Kulcsszó sûrûség: 5% körüli érték
 H1, H2, H3 elemek alkalmazása nagyon lényeges
 Kulcsszavak kiemelése dõlt, félkövér vagy aláhúzott betûkkel
 Pár szó a címsorokról
 A keresõk a legnagyobb súllyal azt veszik figyelembe, hogy a H1, H2… etc. tagek között milyen kulcsszavak találhatók
 Módosítsuk a template-et úgy, hogy az oldalunk címe, alcíme H1 és H2 tagek között legyen – természetesen ezek kulcsszavakat tartalmazzanak, ne cégnevet
 H3 hack – a fõoldalon, szekció, kategóriaoldalakon a cím legyen H3 tagek között: http://href.hu/x/3qwn 
 Megfelelõ linkszövegek fontossága
 A keresõk számára a lapra mutató linkek szövege a leginformatívabb
 A Global configurationben állítsd be, hogy a cikk címét használja a Joomla a cikk linkjének – NE a Tovább gombot.
 Ne használd egyszerre a két opciót – a Tovább gomb SEO szempontból felesleges – megnöveli a fõoldalról kimenõ linkek számát
 Ha mégis használod, akkor a com_contentben rakj egy rel=‘nofollow’-t a Tovább linkbe.
 Navigáció
 A látogatóknak és a keresõknek egyaránt fontos, hogy jól lehessen navigálni. 
 A menük elnevezéseiben a legfontosabb kulcsszavakat alkalmazzuk!
 Ne használjunk javascriptes vagy flashes alapú lenyíló menüket – ezt nem bírják a keresõk olvasni.
 Képkeresõre optimalizálás
 A Google képkeresõ egy külön szolgáltatás, külön dolgozza fel az oldalakat
 A képkeresõ nem tudja eldönteni, hogy mi szerepel a képen – nem magát a képet ismeri fel
 A képkeresõ elsõsorban a szövegkörnyezetbõl tud következtetni a kép tartalmára
 Ugye nem felejtettük el kitörölni a /images könyvtárat a robots.txt-bõl?
 Képkeresõre optimalizálás alapjai
 A normál, szöveges keresõre való optimalizáláshoz hasonlóak az alapelvek
 A kép neve egy kulcsszót tartalmazzon. Rossz képnév: DSCN52357.jpg Jó képnév: batman.jpg
 Töltsük ki a kép ALT tagjét!
 Ha lehet, akkor tegyünk képaláírást a kép köré – az alap Joomla WYSIWYG editorban ezt megtehetjük. Joomla URL problémák
 A keresõk úgy gondolják, hogy az URL tükrözi a legjobban, mirõl is szól egy lap
 Épp ezért az URL-ben szerepeltetni kell a kulcszavakat
 A Joomla URL viszont ezt nem teszi meg
 Külsõ komponenst kell alkalmaznunk mindenképpen.
 A Joomla által generált URL
 A normál, illetve a Joomlában SEF-nek nevezett URL sem felel meg a SEO céljainak
 Alap Joomla URL: www.domainem.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=1&Itemid=2 
 Joomla SEF URL: www.domainem.hu/content/view/1/2/ 
 Kívánatos URL: www.domainem.hu/kategorianev/kulcsszo.html
 Az az átkozott ItemID!
 A Joomla által generált összes URL-ben szerepel egy ItemID
 A rendszer az ItemID segítségével dönti el, hogy melyik template-et és milyen modulokat kell betölteni egy adott lapnál
 Ugyanakkor ez azt eredményezi, hogy ugyanaz a tartalom többféle URL-en is elérhetõ
 Az ItemID egyrészt, nem hordoz SEO szempontból hasznos információt, másrészt duplikált tartalomhoz vezet!
 Megoldás – külsõ komponens
 Sokan felismerték, hogy az URL kezelésen javítani kell – sokféle komponens áll a rendelkezésünkre
 OpenSEF
 Artio SEF
 sh404
 SEF komponensek közös problémái
 Nem minden komponenssel tudnak együttmûködni
 Ahhoz, hogy ne csak az alap Joomla alkalmazásoknak legyen SEF url-je, ahhoz ún. sef_ext.php fileokat kell alkalmaznunk
 Ezek azonban minden esetben különböznek – két komponens nem mûködik ugyanazzal a sef_ext.php-val.
 Ugyanakkor az sem mindegy, hogy az a sef_ext.php-t melyik SEF komponenshez fejlesztették!
 SEF komponensek tulajdonságai
 A komponensek céljai ugyanazok: normális URL-t generáljanak; a megvalósítás módjai értelemszerûen különböznek
 Sh404 – viszonylag új, nagyon gyors, nagyon jó URL-eket gyárt
 Artio SEF – együttmûködik a JoomFishel; probléma, hogy az ItemID miatt duplikál
 OpenSEF – nagyon bõ funkcionalitás; nagyon nagy adatbázist ír, lassítja az oldalt, sok az SQL lekérés; félbehagyott project
 Általános SEF URL beállítások
 Nem egyformák a beállítási lehetõségei a különbözõ SEF komponenseknek, de próbáljunk meg minél többet alkalmazni
 Állítsuk be, hogy az ékezetes betûket mire cseréljék le – értelemszerûen az ékezetmentes párjukra. Alulvonás (_) helyett kötõjelet (-) használjunk
 Használjuk a .html kiterjesztést – vagy ha van rá lehetõség, akkor kiterjesztésnek is kulcsszót válasszunk!
 Egyedi 404-es hibaoldalt állítsunk be nekik.
 Beregisztrálom az oldaladat a keresõkbe!
 Ha ilyet mondok, ne bízz bennem!
 A keresõkben bár van regisztrálásra lehetõség, akár több hét is eltelik, amíg egyáltalán megnézik a lapot.
 Valóban fontos Neked az, hogy Délkelet-Óperencia nemzeti keresõjében szerepeljen a lapod?
 A keresõrobotok linkrõl-linkre ugrálnak – úgy „vélik”, hogy ha érdekes az oldal, akkor valahol megtalálják a linkjét.
 A megoldás: szerezz linkeket az oldaladra!
 Új honlap gyors indexeltetése
 Egész egyszerûen szerezz linket már bejáratott oldalakról!
 Joomla fórum – nyiss új témát honlapodnak
 Joomlatop.hu – regisztrálj
 Joomla katalógus – regisztrálj
 Ha csak ezeket a lehetõségeket kihasználod, néhány napon belül be fogja indexelni a lapodat a Google, és a nagyobb keresõk.
 Oldaltérkép generálása
 A Joomap automatikusan oldaltérképet generál a honlapodról – amit aztán a Google is fel tud használni.
 Ha beregisztrálsz a Google Webmaster Toolsba, akkor a Joomap által generált -.xml formátumú oldaltérkép címét meg tudod adni a Google-nek.
 Ha nincs link az oldaladra, a Google így is megtalálja azt.
 Ettõl függetlenül ne az oldaltérképre bízd az oldalaid sikerét.
 A PageRank szerepe
 A Google PageRank nem Oldal Rangot jelent – hanem Larry Page után kapta a nevét
 A mintát a tudományos cikkek adták – egy cikkre minél többet hivatkoznak a tudományos világban, annál fontosabb anyag
 Ezt ültették át webes környezetbe: egy oldal annál fontosabb, minél több link mutat rá
 A PageRank érték tehát egy honlap hozzávetõleges fontosságát jelzi.
 A publikus és a valós PR közötti különbség
 A PageRank egy 0-10-ig terjedõ értékként jelenik meg pl. a Google Toolbarban.
 A publikus értéket évente 3-4 alkalommal frissíti a Google. 
 Egy oldal „valódi” PR-je ennél gyakrabban frissül. 
 Egy lap PR-e a bejövõ és a kimenõ linkek számától is függ – nem célszerû, ha egy oldalon 50-nél több kimenõ link található
 Növeljük a bejövõ linkek számát!
 A saját honlapunk fontossága attól függ, hogy mennyi link mutat rá – és mennyire fontos lapokról mutat rá link!
 Minél magasabb PR értékû lapról mutat ránk link, annál többet ér – annál nagyobb mértékben nõ az oldalunk saját PR értéke
 Nem mindegy azonban, hogy mennyire relevánsak a bejövõ linkek: a keresõk vizsgálják a link szövegét, valamint azt is, hogy milyen környezetben fordulnak elõ.
 Elsõsorban a tematikánkba tartozó oldalakról szerezzünk linkeket.
 Mélylinkek
 Ne csak a fõoldalra akarjunk linket szerezni!
 Próbáljunk meg linkeket szerezni, amik fontosabb szekcióinkra, cikkeinkre mutatnak
 Ha érdekes, jó anyagok (esetleg vitaindító) szerepelnek nálunk, akkor fórumokban, blogokban a többi látogató is fog hivatkozni rájuk
 Lap.hu és hasonló gyûjteményekbe van, hogy érdemesebb egy-egy kategóriát beküldeni
 Linkgyûjtési lehetõségek
 A linkbuilding nem spammelést jelent!
 Fórum aláírások használata
 Lap.hu regisztrációk – nagyon sok látogatót hozhat a lap.hu
 Megfelelõ katalógusokba való regisztráció
 Virtus.hu és Civilmédia.hu – megfelelõ minõségû cikkek írása
 Külföldi article directoryk használata
 Vendégbejegyzések küldése blogokba
 Linkcsere rendszerek használata
 Fizetett linkvásárlás
 
	       Miyazaki Jun írása.
Miyazaki Jun írása.