A világjárvány miatt sok vállalkozásnak kellett az online jelenlétre összpontosítania. De már jóval előtte is azt láttuk, hogy folyamatosan növekszik az online tartalom. Így talán Ön is szeretne bekapcsolódni, és úgy döntött, hogy gyorsan létrehoz egy weboldalt a vállalkozásának. Vagy úgy döntött, hogy felújítja meglévő weboldalát. Nagyszerű! Most mi a teendő? Az egyik módja annak, hogy az embereket a weboldalára irányítsa (és ott tartsa), a SEO. Valószínűleg már találkozott valahol ezzel a kifejezéssel. De mit is takar valójában? Ebben a bejegyzésben elmagyarázzuk, mi is az a SEO, és hogyan kezdheti el.

Mi a SEO?

A SEO a 'Search Engine Optimization' (keresőoptimalizálás) rövidítése. Ez az a gyakorlat, mellyel a weboldalakat úgy optimalizáljuk, hogy azok a Google és más keresőmotorok találati listáján magas pozíciót érjenek el. Ez azt jelenti, hogy az emberek nagyobb valószínűséggel találkoznak majd az Ön weboldalával, amikor az interneten keresnek. A SEO az organikus - azaz nem fizetett - keresési eredményekben elért helyezések javítására összpontosít. Ha van egy weboldala, és szeretne nagyobb forgalmat elérni, ez nem kétséges: A SEO-nak részét kell képeznie marketingtevékenységének.

Google keresés találati oldala a

Google keresés találati oldala a "SEO" kifejezésre

A fenti képen az első néhány találatot látjuk, amikor valaki a "SEO" kulcsszóra keres. Ebben az esetben a Google Developers az első találat, ami azt jelenti, hogy a SEO-ról szóló oldaluk az első helyen áll erre a keresőkifejezésre. A SEO lényege, hogy ha úgy optimalizálod az oldaladat, hogy a legjobb találat legyen, akkor feljebb kerülhetsz a rangsorban, és az első találatok között leszel, amit az emberek látnak. Ez pedig több kattintást és forgalmat hoz az oldaladra!

Bár ez a példa csak organikus eredményeket mutat nekünk, ez nem mindig van így. Attól függően, hogy milyen keresőkifejezést használ valaki, lehet néhány hirdetés is a tetején, vagy egy gazdag találat, vagy néhány termék a Google Shopping által. Rengeteg különböző lehetőség van, és az, hogy mit mutat a Google, attól is függhet, hogy mit tud a keresőről (például, hogy milyen országban él).

A Google algoritmusa

Azt, hogy az egyes találatok milyen magasan állnak a rangsorban, a Google algoritmusa határozza meg. És bár a Google algoritmusának egyes részei titkosak maradnak, a SEO területén szerzett sokéves tapasztalatunk betekintést engedett a legfontosabb rangsorolási tényezőkbe. Ezek a rangsorolási tényezők két kategóriába sorolhatók:

On-page SEO tényezők

Az oldalak rangsorolását részben a on-page tényezők határozzák meg. Az on-page SEO-tényezők mindazok a dolgok a weboldaladon, amelyekre közvetlen hatással vagy. Ezek a tényezők közé tartoznak a technikai szempontok (pl. a kód minősége és a oldal sebessége), valamint a tartalommal kapcsolatos szempontok, mint például a a weboldal felépítése vagy a szövegek minősége a weboldalán. Ezek mind olyan kulcsfontosságú on-page SEO-tényezők, amelyeken dolgozhat.

Off-page SEO tényezők

A on-page SEO-tényezők mellett a rangsorolását néhány off-page SEO-tényező is meghatározza. Ezek a tényezők közé tartoznak a más webhelyekről származó linkek, a szociális médiafigyelem és más marketingtevékenységek, amelyek a saját webhelyén kívül történnek. Bár nem lehetetlen, ezeket az off-page SEO tényezőket nehezebb befolyásolni. A legfontosabb ilyen off-page tényezők közül a webhelyére mutató linkek száma és minősége. Minél több minőségi, releváns oldal hivatkozik a weboldalára, annál jobb lesz a pozíciója a Google-ban.

Egy másik off-page tényező, amely szerepet játszik a SEO-ban, az Ön konkurenciája az adott üzletágával kapcsolatban. Egyes szakterületeken sokkal nehezebb a rangsorolás, mint másokon. Az Ön piacának versenyképessége tehát szintén nagyban befolyásolja a rangsorolási esélyeit.

Holisztikus SEO

Mi a "holisztikus SEO" gyakorlatát gyakoroljuk. A holisztikus SEO-val az elsődleges cél a a lehető legjobb weboldal létrehozása és fenntartása. Ne a Google-t próbálja becsapni, hanem idejét és erőfeszítéseit egy tartós, hosszú távú stratégiába fektesse be! Az oldalai javításán való munka és egy kiváló minőségű weboldal javítja a rangsorolási esélyeit. A Google ugyanis a felhasználóknak a legjobb találatokat akarja kínálni a keresési lekérdezésükre, és a legjobb találatok azok, amelyeknek nagyszerű a tartalma, ugyanakkor felhasználóbarátok, gyorsak és könnyen elérhetők.

A Google-hoz hasonló keresőmotorokban való jó helyezés átfogó SEO-stratégiát igényel, amely webhelyének és marketingjének minden aspektusára összpontosít. A technikai oldal, a felhasználói élmény (UX), a weboldalán található tartalom: mindnek elsőrangúnak kell lennie. Ahhoz, hogy továbbra is jól szerepeljen a Google-ban, ki kell dolgoznia - amit mi holisztikus SEO-megközelítésnek nevezünk.

A holisztikus SEO-megközelítés nem csak a rangsorolás szempontjából jobb - a felhasználóknak is segít gyorsabban megtalálni, amire szükségük van. Ez pedig a környezeti fenntarthatóság szempontjából is jobb!

Végkövetkeztetés

A SEO a weboldalak optimalizálása annak érdekében, hogy azok a Google - vagy más keresőmotor - keresési találataiban magas pozíciót érjenek el. Mi egyértelműen úgy gondoljuk, hogy a holisztikus SEO a legjobb módja az oldalak rangsorolásának, mivel a webhely minden aspektusának optimalizálására összpontosít.

Ne használjon semmilyen fekete kalapos SEO trükköt, mert ennek végül negatív következményei lesznek a rangsorolásra nézve. Ehelyett gyakoroljon fenntartható SEO-t, a felhasználót szem előtt tartva és hosszú távon hasznot fog húzni belőle!