Csakhogy az is általánosan elismert tény, hogy a keresés eredményei közül az elsõ 10-20 találat­nál (tehát az elsõ néhány találati oldal­nál) többet ritkán néznek meg. Így hát a puszta jelenlét a keresõk adatbázisában még nem ér sokat: ha ugyanis a számunkra lényeges kulcsszavak­ra rákeresve a 433-ik helyen bukkanunk fel, onnan forgalom­ra ne nagyon számítsunk.

Ezen azonban lehet segíteni. Azokat a módszereket, technikákat, melyek révén növelhetõ a keresõoldalak felõl bejövõ forgalom, összefoglalva keresõmarketing (search engine marketing = SEM) néven emlegetik: ennek egyik leghatékonyabb és legolcsóbb, tulajdonképpen ingyenes fajtája a keresõoptimalizálás (search engine optimization = SEO). Olyan "tudomány" ez, amit bárki mûvelhet - nem feltétlenül kell hozzá több, mint érdeklõdés és idõráfordítás. Az erre fordított idõ persze - különösen cégek esetében - pénz, vagyis aki gyógyíthatatlan idõhiánnyal küszködik, annak érdemesebb keresõmarketing­gel foglalkozó cégek­hez fordulnia; valamennyi idõráfordítást így sem úszhat meg.

forrás: http://keresomarketing.fpn.hu